Hulp bij verhuizen Deel 1

3 december 2014 -

 1. Hoe vind je een nieuwe bedrijfslocatie?

Bij het verhuizen met je bedrijf of na de beslissing om te gaan verhuizen komt voor veel ondernemers een tijd van organiseren checklists en veel stress. Helemaal niet nodig, in deze reeks stellen wij de juiste vragen om een makkelijke verhuizing te krijgen. 


1. Hoe vind je een nieuwe bedrijfslocatie?

Bij het vinden van een nieuwe bedrijfslocatie zijn er een aantal punten die handig zijn om in overweging te nemen. Dit lijkt simpel en dat is het ook! Toch helpt het vaak om voor de start van de verhuizing met de juiste vragen, de prioriteiten nog eens goed op een rij te zetten.

Is er genoeg personeelsaanbod voor uw bedrijf? En voldoet dit personeelsaanbod aan de eisen van u bedrijf m.b.t. bijvoorbeeld het trainingsniveau?
Welke invloed heeft het verhuizen op de klanten, uw concurrentie en uw leveranciers? 
Wat zijn de voorzieningen in de buurt van de nieuwe locatie? Parkeergelegenheid, restaurants, kinderopvang, EHBO, banken, supermarkten, tankstations, warenhuizen enz?
Hoe zullen uw huidige werknemers reageren op de nieuwe werkomgeving?
Zal de nieuwe werkomgeving door uw werknemers worden gewaardeerd of zullen zij hier juist negatief door worden beïnvloed?
Past de nieuwe locatie bij uw bedrijfsidentiteit en de 'corporate image' die het wil uitstralen?
Hoe is de bereikbaarheid via snelwegen en openbaar vervoer? Is een luchthaven in de buurt gewenst?Bevinden er zich hotels in de nabijheid voor klanten, zakenrelaties en leveranciers?

Zowel bij het bouwen van een nieuw kantoor als bij het huren van een bestaand gebouw is het van belang dat u de verschillende kostenaspecten onderzoekt. Deze omvatten:
 
- huisvestingskosten: maandelijkse huur en in de huur verrekende investeringen;
- investeringskosten: ruimteverbetering, nieuwbouw, adviseur kosten, kantoormeubilair en apparatuur;
- bedrijfskosten: parkeerplaatsen, catering, telefoon, voorzieningen;
- belastingen: gemeentelijke belastingen, onroerend goed belasting.

Verhuurders zijn vaak bereid om speciale aanbiedingen te doen met betrekking tot investeringen en kosten. Daarom is het altijd goed om de ideen op voorhand al goed duidelijk te hebben zodat ze meegenomen kunnen worden in de onderhandelingen.
 


4 gevonden, waarvan 4 getoond.

8 december 2014 Verhuishandboek deel 2
2. Huisvestingsteam Het team van de huisvesting is het beste op te delen in het volgende systeem, bestaande uit een projectgroep en een stuurgroep.
3 december 2014 Hulp bij verhuizen Deel 1
 1. Hoe vind je een nieuwe bedrijfslocatie? Bij het verhuizen met je bedrijf of na de beslissing om te gaan verhuizen komt voor veel ondernemers een tijd van organiseren checklists en veel stress. Helemaal niet nodig, in deze reeks stellen wij de juiste vragen om een makkelijke verhuizing te krijgen. 
7 juli 2014 Waarom is Pandvinder op aarde?
Wat is het grote verschil tussen pandvinder en alle makelaars en aanbodsites?
7 juli 2014 Pandvinder: het nieuwe platform voor zakelijke huurders
Hoe kan het dat je ondanks de moderne techniek als kleine ondernemer geen inzage hebt in het complete aanbod van panden?

4 gevonden, waarvan 4 getoond.

Laatste 5 nieuwsartikelen